dissabte, 15 de gener del 2011

Everest + ER

Ara ja feia uns dies que havia deixat de banda els documentals, però aprofitant un petit viatge de l'empresa, he aprofitat per tornar-hi.El que he vist es diu Everest + ER i està molt ben filmat per la BBC al que és l'hospital més alt del món.

Un grup de metges especialitzats en medicina de muntanya treballa des de ja fa temps al camp base de l'Everest, amb uns mitjans i unes intalacions limitades, donant suport als milers de persones que arriben fins allà, sigui per pujar a l'Everest o només per veure'l.


Tot i que no és la meva temàtica preferida, mostra molt directament alguns casos dels problemes més comuns dels alpinistes d'alta muntanya (edemes pulmonars i cerebrals, congelacions, la tos del khumbu...) i dels que fan trekkings a alçades importants (mals de cap, edemes...).

Pensant en la nostra aventura al kili, he estat mirant la web de Everest + ER - Himalayan Rescue Association i m'he trobat amb una secció plena de documentació molt interessant sobre la medicina d'alçada. Em sembla que m'ho hauré d'imprimir i començar a llegir!

Si voleu veure el documental, jo l'he trobat en anglés a aquest enllaç.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada